Wednesday, June 22, 2011

Majlis Yaasin @ Kota Tinggi Part 1

Sabtu lepas, kami pergi rumah makcik sebelah enSuami. ada majlis Yaasin. sampai sana, semua dah siap.hihi.
memang la kan. kalau sampai sana dah pukul 12. ish, tak patut betul. sampai je duduk sekejap lepas tu terus makan. ngee~

jom layan menu hari tu. banyak weh.

~soto nasi impit. sedap. saya makan banyak. sebab lapar gile.tapi saya tak makan dengan sambal kicap tu pun. sebab saya suap damia sekali. hihi~

~mi goreng. mi ni pun sedap. simple tapi sedap gile. mak ngah yang masak~

~pencuci mulut. buah tembikai~

~ehem, apam pelangi tu saya yang buat. harap maklum. koci dan kole kacang tu sedap sangat. tapi bukan saya yang buat.orang bagi.hihi~

~abok2, agar2 santan dan karipap.semua orang bagi.makcik saya takde buat kuih pun. rezeki~

~kuih kasui tu makan dengan kelapa parut. puding tu saya taktau puding apa. tak sempat rasa. pulut dan serunding tu sedap. semua tu pun orang bagi. best kan. murah rezeki makcik~

~air penghilang dahaga. sirap sunquick. pernah minum? kalau tak pernah, boleh cuba buat lepas ni.ngee~

ok. entri makan-makan. semua makanan sedap. saya makan dan makan dan makan lagi. majlis yaasin ni unik sikit. lepas bacaan yaasin dan doa selamat ada ceramah agama pulak. tak ingat nama ustaz tu. hihi.

sekian. jumpa lagi di Part 2 nanti :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

5 comments:

syawalsimpsons said...

akak jahat la wat saya terliur je...ada majlis yaasin kat umah sape...cik eina ke....

mrs redzuan said...

adoila ngencesss...

aNiM said...

@syawalsimpsons: ya betullll..kat rumah cik ina.hihi.terliur eh?memang nak suruh terliur pun.jahat tak jahat sangatla..kekeke~

@mrs redzuan: gagaga.nasib baik aku pegi weh.kalau tak, aku pun ngences.

zuwaidah said...

banyaknyaaaaaaaaaa...sedap tuuuu..udah ler puasa hari ni, terjebak kat sini lak..aduhhhhhhhhhh larik kuat2!!!!!

aNiM said...

@zuwaidah: alamak, kesiannya orang puasa pulak sesat kat sini eh?hihi.ni saje bagi idea nak masak ape untuk buka puasa nanti.ngee~