Wednesday, June 22, 2011

jambu gelas

siapa pernah makan jambu gelas?
suka tak?

mula-mula saya makan jambu gelas ni lepas kahwin dengan enSuami. sebelum ni tak pernah jumpa. jadi, agak jakun sikit la. haha. selalu jumpa jambu ball je.

abah-in-law ajar makan dengan garam. saya makan dengan kuah rojak petis.ngee~



jambu gelas ni besar. kalau saiz perut besar boleh habiskan satu biji tu sorang-sorang.haha. bila tiba musim jambu gelas ni, abah akan panjat pokok tu dan petik banyak-banyak dan bahagi-bahagikan kepada jiran-jiran. semua dapat merasa. insya Allah. rezeki dikongsi bersama.

saya tak pernah nampak buah jambu gelas ni dijual kat gerai-gerai buah. kenapa ye? baru-baru ni kawan ofis enSuami mengidam buah ni. nasib baik la ada kan?hihi. rezeki baby :)

ok. jemput makan.

p/s: kalau korang suka makan jambu gelas ni dengan apa ye?

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

6 comments:

mrs redzuan said...

Aku pun tak penah makan wei...

syawalsimpsons said...

masam la kan kak..abah pon ada ajar mkn guna garam...lg la masam n kelat

Nurul Isabella said...

Cicah kicap dengan cili padi dengan gula *drooling*.

aNiM said...

@mrs redzuan: ye la.kat rumah mak kita mana ade.hihi.ada jambu ball.tu pun segan2 je nak berbuah.hahaha

@syawalsimpsons: memang masam.akak tak boleh la nak makan dengan garam.terkenyit sana sini kang.makan dengan kuah rojak petis ok sikit.macam tak boleh stop pulak.hihi

@nurul isabella: haah, sedap juga kan?terangkatttt..

casa prima said...

mcm mne blh sy dptkn jambu gelas ni??
sebab sepupu sy mengidam sgt jambu gelas ni...
ada pape bgtaw sy kat nmbr ni 0102931043

Siti Aai Shah said...

Salam..akak, saya dh lama sngt cari jambu nie..boleh x postkn? Apa2 contact saya 0106313877..(urgent sngt)