Saturday, August 7, 2010

Home Sweet Home

Saat yang saya tunggu-tunggu telah tiba.

Saya adalah surirumah sepenuh masa buat masa ni.sebelum bersalin,saya tinggalkan rumah saya dan duduk di rumah mak saya.seingat saya, bermula Mei 2010 saya dah duduk dengan mak (tiap-tiap minggu kami akan jenguk rumah dan bermalam).sebabnya saya disahkan uri bawah lagi.jadi saya ambil keputusan untuk dengar nasihat doktor supaya jadi bos je kat rumah.hehe.

Saya adalah pengasuh semasa saya disahkan hamil Damia.saya cuma mengasuh 3 orang kanak-kanak perempuan (tak termasuk Nabil).agaknya saya tak boleh buat apa-apa ke masa mengandung ek?jadi,saya terpaksa 'melepaskan' tanggungjawab saya mengasuh kanak-kanak tersebut.

Selepas habis pantang,saya macam dah tak sabar nak kembali ke rumah.menjalani kehidupan berumahtangga sendiri.belajar menjaga dan mengasuh anak-anak yang semakin bijak.bak kata orang "Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,lebih baik di negeri sendiri.."
Ye la,best macam mana pun duduk kat rumah mak,saya kena balik rumah sendiri kan.more privacy..more responsible..

Dan..hari yang ditunggu telah tiba.
Saya akan pulang ke rumah sendiri.
Memasak..membasuh..menyapu..segalanya saya kena buat sendiri.
walaupun kadang-kadang saya nak messy-messy sikit pun takpe kan..
Terima kasih mak-mak ku..halalkan segala kekurangan.maaf atas kesilapan..(hehe.macam salam raya tak?ngeee~~~)

No comments: