Thursday, October 28, 2010

Potty Train I

Saya dalam proses melatih Nabil untuk membuang air kecik atau besar kat toilet.

Seingat saya, saya dah cuba sekali masa bulan puasa lepas.tapi saya tak cukup kuat sebab saya bf Damia dan saya bepuasa.macam nak pengsan pulak la nak berulang alik ke toilet.sampai tengahari saya cakap kat Nabil..

'Kita sambung lepas bulan puasa eh..mama tak larat la..'

eh? alasan ke ni?malas? oh tidak. sebabnya berkali-kali Nabil 'banjir' dan saya berkali-kali jadi makcik cleaner.tekak jadi kering.perut mula menyanyi lagu rock.yeayeahhhh!!

lepas bulan puasa.kami sambung potty training.
sampai sekarang masih tak berjaya sebab masa beraya asyik beraya ke sana sini jadi saya taknak ambil risiko Nabil 'banjir' kat rumah orang.
dan sekarang pulak Nabil menolak untuk di 'train'. and he kept on refuse me when I told him to pee himself. dia cakap 'takmau! Abin nak pakai pampers!'

Pulak dah?

And during that time I thought maybe it’s too early and he is not ready yet, so I hold the idea back.

Hm?betul ke tak ready ek?ke tak puas manja?uhuhuhu..

Sekian.

No comments: