Monday, January 23, 2012

kenapa anak mama dua je?

satu hari saya dan nabil borak-borak. saya mintak dia doakan saya supaya cepat sembuh.

nabil: abin sayang mama dan ayah (nada sebak. haha. sentimental la abin ni)
mama: mama pun sayang abin dan adik..
nabil: kenapa anak mama dua je? (sebab saya cakap nabil dan adik)
mama: buat masa ni dua je la. kenapa?
nabil: abin nak anak mama tiga.
mama: erk, tunggu abin sekolah lepastu tunggu mama kerja dulu la. boleh tak? kalau ada adik, abin nak lelaki ke perempuan?
nabil: lelaki.

uhuk. uhuk. batuk. boleh ke pilih-pilih macam tu. nabil dah mintak geng. damia senyap je. haha. maap la anak. mama tunggu baby mak lang suraya  keluar dulu. lepastu bagi chance kat pak Anjang dulu tahun depan. taun lepas tu insya Allah la ye. hehe. mama seram sejuk lagi bila teringat part nak bersalin tu. heheh.

nota kaki: dapat berita gembira. kami pulak teruja. syawal yafiq bakal dapat adik. weeee~ tahniah mak lang! sory i terkepochi pulak. bab-bab ni memang susah sikit nak simpan rahsia. hahaha.

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

8 comments:

fieda said...

hehehe..abin mtk geng...tggu yer abin..coming soon la tu..

aNiM said...

kak fieda, lambat lagi kot. haha. mintak geng macam mintak apa je ek abin tu?

ieda said...

salam kenal dari akak

kekekek pandai tul abin yeee .. ;)

Masya said...

anak saya pun suke tanya.. bile adik baby nak keluar dr perut ibu ni.. hihihi.. gelak jer.. sy, kdg² senyum jer.. sampai xtau nak jwp ape...

syawalsimpsons said...

kakakakaka...abin kelakar jaa....mak jemah tau mak ngah mmg kepochi macam mak jemah ni..kakakkak.....mmg pompuan boleh simpan rahsia 32min jaaa..kakkakkak.fakta...

bunga said...

hahahaa..pandai2..hee

aNiM said...

ieda: salam kenal ;) abin memang dah macam orang tua dah kalau bercakap. hehe.

Masya: masa pregnantkan damia dulu, nabil selalu juga tanya bila adik nak keluar. saya cakap je tarikh yang betul. lama2 dia faham kot. hehe. walaupun dia tak faham sekarang ni..

aNiM said...

syawalsimpsons: hehe. nanti syawal dah besar sikit dia pun pandai tanya soalan sama.

bunga: tu la. budak zaman sekarang ek. pepandai jek..