Thursday, October 27, 2011

Allah kan sayang abin..

semalam sambil tengok telenovela kat tv3, saya makan nasi dengan nabil. lepas makan, saya jenguk damia dalam bilik. ok, masih tido. nabil pun masuk bilik juga. saya keluar bilik sekejap. tetiba dengar nabil meraung. rupanya dia jatuh katil. aduh..macam mana la boleh jatuh ni. mesti dia tersilap step masa nak turun katil tu. ingatkan takde pape. saya dukung dia bawak keluar bilik. nampak darah sana sini. huwaaa..

rupanya luka. banyak betul darah keluar. dalam mulut pun luka. gaknya terkena gigi. kepala jadi pusing pulak. ngeri tengok darah banyak-banyak tu. nabil nangis tak berenti. damia bangun terpinga-pinga. saya terjerit-jerit suruh nabil diam sebab bila dia nangis tu darah makin banyak. saya cuci luka tu. lepastu ambik sapu tangan. suruh nabil tekan luka tu. Alhamdulillah.. darah stop. sambil tu saya pulak berdrama. sambil bebel sambil nangis. nabil dah diam je tengok mama dia meraung.

saya cepat-cepat call enSuami. nasib baik la enSuami dah kerja dekat sini je. sambil tunggu enSuami balik, saya siap-siap. baju nabil memang dah penuh darah. ngeri.

enSuami sampai, kami pegi klinik. tapi doktor kat klinik tu cakap tak berani nak buat sebab kanak-kanak. dia suruh pegi hospital. adess..saya dah fikir macam-macam dah. kami terus pegi hospital. Alhamdulillah tak ramai orang. tunggu sekejap je. nasib baik la nurse tu cakap tak perlu jahit. gam je. ya Allah..syukur. sebab sepanjang jalan nabil dah pesan tak nak jahit. saya tak boleh bayangkan kalau kena jahit. dahla nabil takut sakit. sakit sikit je pun macam kena apa.

nak gam luka tu nabil dah pucat dah. takut kot. saya tanya nabil nak siapa temankan? dia cakap ayah. jadi, saya panggil enSuami suruh teman nabil kat dalam. saya bawak damia gi farmasi ambik ubat.

luka kat mana??


nampak tak??

okey..close up sikit..


nampak kan? ngeri kan? Alhamdulillah nabil dah okey. makan pun banyak. tapi mulut pot pet pot pet tu memang tak boleh hilang la. takut je gam tu tanggal.hukhuk. semalam sebelum gam, luka tu ternganga. mesti ada parut bila baik kang. haiii..

saya cakap kat nabil, cepat baik. makan ubat. makan nasi banyak-banyak. cepat sihat..mama sedih tengok nabil sakit macam ni..nabil jawab nanti abin baik lah..Allah kan sayang abin..
huhu..sedihnya..

macam mana la orang yang luka besar-besar tu ek? saya tengok anak luka sikit macam ni dah macam hape dah..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

7 comments:

fieda said...

kak fieda pun ngeri tgk luka tu..blh byangkan sebelum gam ternganga mcam mana..kalau jahit lagi jelas tinggal parut..nsb baik gam jer..semoga cepat sembuh tau abin..

Cute MuM said...

aduh.. terasa nyilu..
kesian nabil..
harap cepat sembuh..

nanakimie said...

ciannya....moga nabil cepat sembuh...huhu...

p/s : lama nana xsinggah sini..windunya..hope sis sihat2 aje:)

ZALIYATI said...

eii..seram tgk luka tu..mcana boleh koyak tu??sama la mcm farah...2 days before raya baru ni..jatuh tangga.bwh dagu koyak...gi emergency minta gam..sian kalu kena jahit..budak kecik..mujur bawah dagu..x nmpak sgt...mmg ada kesan..tp xpe, nabil lelaki..ganas sikit muka bila ada parut.hehehe...

-fieda- said...

kalau rindu mesti bertandang ke sini...huhu..

lizz said...

kesian nabil...nanti tarok bio oil cepat sikit ilang parutnyer tu,,,

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih