Saturday, March 19, 2011

Potty Train III : Nabil hebat..

Lanjutan kisah Potty Train II

Hari ni enSuami cuti.jadi nabil agak maja sikit.semua benda tak boleh buat sendiri.haih.geram.jadi nak dijadikan cerita..2 kali 'banjir' sebab nak pegi kencing kat bilik air kena cari ayah dulu.mula2 dia main basikal tak ingat dunia.masuk rumah ter'banjir' depan pintu.mintak maaf,abin tak sempat nak pegi bilik air,kata nabil.errr..takpe mama bersihkan ye..

lepastu..

tau je la mulut nabil.pot pet pot pet..lepas tu sibuk tanya ayah mana.enSuami pegi senyap2 masuk bilik sebab nak sambung tidur.tengah becok mulut nabil bercakap tetiba 'banjir' saja kat depan tv.haih.ha,masa ni saya tercubit peha nabil.hihi.jahat kan?ye la.kalau ada ayah dia semua benda dia tetiba jadi tak reti.geram tau.lepas tu saya mintak maap ler.ihihi.

lepas2 tu..

dia ok je.pegi bilik air setiap kali nak kencing.bagus.enSuami pegi bandar.pegi kedai handphone.kami tak ikut sebab tak mau proses potty training terganggu.kami pakaikan pampers malam tadi masa keluar ke bandar.hihi.tak berani lagi.baru lagi kan.tidur malam pun masih pakai pampers.esok lusa la baru train.enSuami takde kat rumah elok pulak nabil ke bilik air nak kencing.

baru sekejap tadi dia cakap nak berak.hihi.kasarnya bahasa.ingatkan dia tipu.ye la dua tiga kali pegi tak keluar.last2 pegi tadi dia dah kelam kabut.mama,cepat..cepat..abin nak beyak ni..ihihi.comel.masuk bilik air.terus membuang.pandai.mama,abin berjaya la..kata abin^_^

tahniah muhammad nabil irsyad.misi membuang air besar juga berjaya^_^

**saya tertanya2 la.kenapa sebelum ni nabil tetap nak pakai pampers?tengok ha.baru 2 hari dah terer.sebelum ni saya memang cakap dengan dia hari2 sebelum tidur.masa dia mamai2 nak tidur tu saya bisik2 kat telinga dia..agaknya sebab tu kot.dan sekarang hasilnya?membanggakan ^_^

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

3 comments:

syawalsimpsons said...

waaahhh hasil yang baik 2...huhuhuu...baguih la...tp nk wat camne mak ngah, abin mmg x leh lari manjanyer ngan pak ngah..hehehhe

bunga said...

hahaha..

aNiM said...

aah kan.manja yg amat kt ayah dia.hueh;P