Tuesday, September 28, 2010

Raya 2010 IV : Sedondon

Raya tahun ni saya terlebih excited.tak tau kenapa.agaknya sebab lahirnya Damia melengkapkan kegembiraan kami sekeluarga.saya excited nak tempah baju raya.sedondon.sebelum Damia lahir lagi saya dah pergi ke Batu Pahat beli kain ela untuk kami sekeluarga termasuk adik-adik,mak dan bapak.

Mulanya saya tak berpuas hati dengan jahitan si tukang jahit yang menjahit baju raya saya.tapi nasib baik sempat alter semua baju kami,dapatlah kami melaram di pagi raya.yang sedihnya mak tolong alter baju kami tapi mak tak sempat siapkan baju mak,bapak dan adik-adik saya.tak pelah...dan ini lah dia wajah ceria kami di hari raya..


dan..saya akan pastikan setiap kali kami pergi beraya kami akan pakai baju warna senada..hehe..


lepas ni setiap kali saya nak tempah baju,mesti la saya akan tempah baju Damia sekali.hehe.lagipun tak baik membazir kan?kain yang lebih tu nak buat apa lagi,ye tak?ada juga makcik-makcik yang tegur.mereka cakap kesian kat Damia kecik-kecik dah pakai gaun,mesti panas.tapi saya rasa Damia ok je.sebab dia senyum-senyum je bila saya pakaikan baju cantik.ngee...
Sekian.Episod IV.dan terakhir.Raya 2010.

No comments: