Thursday, September 30, 2010

Nabil Oh Nabil

sejak-sejak ni Nabil semakin petah bercakap.walaupun pelat yang amat.tapi mulut sangat becok.hm..

saya tidurkan Damia awal harini.siang tadi dia tak mau tidur sangat.maghrib tadi terjadi insiden yang mengerikan.saya pangku Damia.banyak pulak nyamuk.Damia dah mula mengiring 2-3 hari ni.tak tau la kenapa saya agak careless tadi.saya pegang part kaki je sambil tangan sebelah menghalau nyamuk.sebab Nabil asyik mengadu nyamuk datang dekat dia.tiba-tiba Damia tergolek.nasib baik la rumah mak saya masih papan.dan ada alas.mungkin sakit.mungkin juga dia terperanjat.ape lagi..meraungla si cilik.kesian Damia.nasib baik sekejap je dia nangis.

eh,yang sebenarnya saya nak cerita pasal kepetahan Nabil bercakap.macam orang tua.lepas tidurkan Damia,saya sidai kain.Nabil pulak sibuk lari sana sini.mulut dia memang tak diam.dia lari ke bilik.cakap nak baring dengan adik.adoi..saya terus berlari kejar dia sebab susahnya nak tidurkan Damia tadi.

agaknya tengah kalut tu saya terrrr...piat telinga Nabil sikit.dan dia pun duduk diam2 tengok saya sidai kain.tiba-tiba...

"Mama jangan buat macam gini eh (sambil tunjuk macam mana saya piat telinga dia tadi)..sakit abin..nanti embah (bapak saya) marah nanti.."

Gulppp!!!terkedu saya sekejap.sebak pulak rasanya.saya terus peluk dia.cium dia.saya gosok2 telinga yang saya piat tadi.kenapa la saya boleh piat telinga kan?orang cakap kalau nak pukul anak,pukul tapak kakinya.saya?ish..ish..ish..

"Nabil..mama mintak maaf ye.mama sayang nabil.." berulangkali saya cakap kat dia tadi.

saya cerita kat mak saya pasal insiden tadi.Nabil boleh pulak menyampuk..

"Mama mintak maaf.." cerita Nabil kat nenek dia.

alahai anak..nabil oh nabil...

No comments: