Saturday, September 25, 2010

Minat

Saya rasa nabil mempunyai minat yang sama macam ayahnya.

Kenapa?

Sebab setiap kali enSuami balik kerja dia akan menjerit dengan penuh excited..

"ayah!! abin nak tengok JCB..nak tengok kren bergerak..nak tengok escavator.."

Hm..kalau kanak-kanak lain saya tak tau la.mungkin ada yang menuntut nak ke kedai..playground..ke mana-mana la yang mereka suka..

Kadang-kadang enSuami dah lewat nak ke tempat kerja tapi terpaksa melayan kerenah si anak yang bijak ni.sampaikan cangkuk JCB pun dia boleh nak tengok asalkan dapat tengok walaupun JCB tak ada kat situ.

Setiapkali saya surf internet, Nabil akan duduk sama dan dia akan minta saya bukak youTube sebab dia nak tengok JCB.hm..saya pun pening tengok JCB lama-lama..dia sanggup tahan mengantuk.kadang-kadang saya terpaksa menipu.."internet takde la sayang.."huhu.berdosakah saya?

Ada satu ketika enSuami kena bekerja hari Ahad.jadi dia bawa Nabil sekali.saya dah boleh bayangkan betapa seronoknya Nabil sebab dia boleh nampak semuanya 'live' depan mata.hm..mari kita tengok gambar-gambar ni ye..



Saya tak pasti minat Nabil akan berterusan sampai besar atau akan berubah mengikut masa,tempat,orang sekeliling dia.tapi saya tak kisah asalkan dia menunjukkan perkembangan yang sihat.dan minat dia tak tersasar dari landasan yang sepatutnya.Damia?hehe.baru 3 bulan kan dikk..tunggu la nanti..

No comments: