Monday, August 30, 2010

Raya 2010 II : Persiapan Raya

Wah..raya menjelang tiba.

Sebelum ni saya macam tak kisah sangat nak membuat persiapan raya.beberapa hari yang lepas enSuami ajak kami ke Kluang Mall.nabil melompat-lompat gembira sebab ayah dia janji nak belikan baju raya.hm..sebenarnya saya pun memang excited nak sambut raya masa zaman kanak-kanak dulu.

Sampai je Kluang Mall kami terus cari baju yang berkenan di hati.hm..kenapa la semuanya tak menambat hati saya.saya tanya Nabil semua dia cakap cantik.ish..saya kena mengejar masa sebab Damia dah mula merengek.cepat-cepat saya cari 'port' utk bf Damia.nasib baik ada promoter yang baik hati bawak saya ke stor.dan dia sediakan sebuah kerusi untuk saya.mula-mula dia cakap kena pergi ke luar sebab kat area tu takde.aduh.malasnya saya nak jalan jauh-jauh.Terima kasih dikkk..

Lepas bf Damia enSuami cakap dah jumpa baju yang cantik untuk Nabil.Alhamdulillah.Nabil tersenyum simpul sebab dapat baju baru.

Alamak..panjangnya nak beratur.enSuami pergi beratur untuk bayar sementara saya dan anak-anak menunggu kat satu sudut.sambil-sambil tu mata saya melilau mencari topi untuk Nabil.hm..tak jumpa.kami cuma dapat topi untuk Damia je.tu pun tak tau la si cilik ni nak pakai ke tak.nampak gaya macam tak suka nak pakai topi je.huhu.

Lepas tu kami bergegas balik sebab Damia dah tidur.sebelum tu dia dah merengek ngantuk dan saya ke port tu lagi untuk bf dia sampai tertidur.sampai je rumah,Nabil terus melaram baju raya baru.hm..comel.dan mood raya pun tiba!yes!saya semakin bersemangat nak menyambut raya!enSuami ajak kami keluar lagi esoknya untuk cari topi Nabil.Jom!

No comments: