Wednesday, August 17, 2011

alahan? alahaiii..

minggu lepas nabil demam. demam sebab nak pandai fikir resepi untuk masak-masak dengan mama katanya.
isnin lepas mata nabil bengkak. dua-dua bengkak. sebelum ni sebelah mata je bengkak. saya ingat sebab dia gosok mata dia. dah tengahari sikit saya tak senang duduk dah. sebab mata nabil makin sepet. lepastu keliling mata dia ada ruam. lepastu cepat-cepat saya check kat tangan dia. oh! ada ruam juga. ish..suspen. denggi kah? campak kah? nauzubillah..

saya call enSuami. nasib baikla enSuami boleh balik awal sikit. lebih kurang pukul 3pm, kami bawak nabil pegi klinik kesihatan. mak aih..ramainya umat kat klinik tu. kena tunggu 30+ orang lagi baru sampai turn kami. huhuii..

sebelum tu nabil kena ambik darah. muka dia dah pucat lesi sebab tengok darah dia kena ambik. dengan jarum yang besar tu lagi..saya memang tak berani tengok la. sedih. dah la tangan kecik. takde isi. kena ambik darah lagi. huwaa..

~tangan kecik yang dicucuk.huhu~

lepastu, duduk diam-diam tunggu turn. nasib baikla takde pape. takde denggi. takde campak. tapi doktor cakap sebab alahan. alahan kepada apa ye? makanan? saya dok listkan apa yang kami makan seminggu yang lepas. rasanya takde masalah. entahla ek. persekitaran pun boleh jadi juga. habuk ke? adoila..

~mata sepet. yang ni dah ok sikit. kalau tak lagi bengkak~

dulu kecik-kecik mama siap main tanah guling-guling kat lumpur lagi takde pape pun..betul la kot kata kakak sulung saya Zahidah. dulu kami kecik-kecik main tanah jadi kami kuat. anak-anak kami ni jarang terdedah dengan benda tu semua, jadi mereka lebih sensitif. kena la mama jadi super duper pembersih. uhuk..uhukk..

Alhamdulillah. nabil dah sihat. damia pun dah baik demam. sekarang mama nak fokus kemas rumah. banyaknya benda nak kena kemas. dah dekat raya dah ni..hehe

*langsir belum siap jahit lagi..huwaa..kuih raya memang tak buat la..tunjuk saja buat masa ni.kehkehkeh..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

6 comments:

mr_mrs mikko said...

sian nabil...
huhu.. budak2 skrg x lasak mcm kita dulu..
hihih... dlu pnjat sana pnjat sini, jatuh gedebuk pun masih boleh bangun sndiri lagi.. ^_^

-Mr & Mrs Mikko-

amiey lee said...

alahai sian nabil..yela anim budak2 skrg memang cepat aja alah nye..dulu kta main teng teng siap tak pakai kasut lagi kan

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Semoga nabil beransur sembuh & ceria spt dulu...

Huda said...

siannye nabil, moga lekas sembuhnye. samela kite pun tunjuk kuih gak :)

syawalsimpsons said...

cian abin...mmmm...kalo kiter dolu x pe pon kan...mmmm..mmg la budak sekarang ni lain sikit....

aNiM said...

@mr_mrs mikko: tu la kan. budak2 dulu lasak. main tanah. mandi sungai. main tengah panas. semua ok kan?

@amiey lee: kita pun dulu suka kaki ayam je. bukan main teng teng je, main pondok2..main tanah..hehe

@ ♥♥azatiesayang ♥♥: insya Allah..amiin..nabil ceria macam biasa. cuma alahan tu buat dia nampak tak sihat.

@Huda: kuih tunjuk senang buat ek. hahaha. nabil dah beransur baik. Alhamdulillah..

@syawalsimpsons: budak sekarang jarang terdedah dengan aktiviti luar macam kita kot. hehe. duduk kat taman, berkurung dalam rumah. hehe