Thursday, July 14, 2011

bestnya kalau dapat macam ni selalu

saya sedang bermalas-malasan kat rumah emak saya kat kampung.
sangat best.
sangat aman.
sangat nyaman.
bestnya kalau dapat macam ni selalu. lepak-lepak. borak-borak dengan mak. best kan?
hehe.

sebab saya tak masak. mak yang masak. kejam tak? tak kan? balik kampung memang wajib makan hidangan air tangan mak kan? ngee~

harini hari kedua melepak kat rumah mak. enSuami tak balik minggu ni. jadi kami 'lari' sekejap la ke rumah mak. esok dah kena balik ke rumahku syurgaku semula.

siapa nak tolong masak? sila angkat tangan. hehe. Ramadhan dah dekat kan? jom praktis puasa. ok. sekian. ini adalah entri orang malas. daaa..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

3 comments:

Ila said...

seronoknya kalau balik kg,mak masih ada kan..rindu nya suasana tu yg tak mungkin akan dirasai lagi

amiey lee said...

anim...wahhhh bukan main lagi ye balik kampung..huhuhu emy ari2 ke rumah mak dok amik & anta anak2..huhu selalu makn dulu sbelum balik...masakan ibu memang terbaik kan???

aNiM said...

@ila: memang seronok. macam terapi gitu kalau dapat jumpa mak. sedihnya. takpe la ila..setiap kali teringat, doakan mak kita yang dah tiada. insya Allah.. saya pun tak boleh nak bayangkan situasi ila sekarang..

@amiey lee: emy lagi best. jumpa mak hari2. saya pun kalau singgah sekejap rumah mak saya akan pegi dapur bukak periuk dulu.huhu.memang masakan mak terbaik di dunia :)