Thursday, June 9, 2011

Siapa suka makan cendol?? sila angkat kaki..

~gambar curi kat Google.terima kasih~

Saya teringin nak makan cendol.
Lebih-lebih lagi masa cuaca panas ni.perrghh..sedapkan?

Kelmarin kami keluar jalan-jalan. berhenti jumpa kawan saya sekejap sebab nak tempah baju raya kat mak dia.hehe.

tetiba enSuami tanya..

nak makan cendol tak? nak rojak tak?

saya macam dengar tak dengar je.rupanya ada gerai jual cendol dan rojak manis dekat-dekat situ.

ha?ok ke cendol kat sini? dah pernah makan?

belum sempat enSuami jawab, kami ternampak penjual cendol tengah hembus hingus. bukan hembus kat tisu ke..kat kain ke.. tapi hembus macam tu je kat tepi jalan.

uwweeekk..taknak la.

enSuami pun terdiam.haha.kami tengok je apa aksi seterusnya. heeeee..penjual tu tak cuci tangan pun.huh! pangkah terus gerai tu.lepasni saya tak teringin dah nak makan cendol kat gerai. tak pasal-pasal gerai lain pun kena pangkah! kami terus angkat kaki. balik rumah. minum sirap ais bancuhan sendiri. huhu.

sebenarnya saya teringin nak makan sebab saya terbaca kat blog ni. pasal makan cendol Leman Dawi yang femes tu. yang siap boleh tambah free je tu.

~gambar curi kat sini.terima kasih~

dah.tobat la takmau makan cendol tepi jalan.huwaa..balik kampung mintak jasa baik mak buat cendol.hihi.sedap.boleh tambah banyak kali jugak. boleh makan bila-bila masa.weee~

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

5 comments:

Ila said...

dah nmpak depan mata,mesti tak selera kan...tak pernah lagi gi leman dawi tu

syawalsimpsons said...

sengal la akak ni...sy dah arrr suke mkn cendol..trus rasa nk pangkah...

aNiM said...

ila: betul la.nampak gerai cendol lain pun terbayang juga insiden tu.huwaa..saya pun tak penah pegi leman dawi tu.tapi selalu nampak kat mana-mana blog orang cakap pasal cendol dia.kat jjcm pun penah ada.

mak lang: hahhaha.akak pun suka gile cendol weh..haha.taktau lps ni macam mana.kalau dah tak ingat insiden ni bole kot makan cendol kat gerai.haha.tapi nak pastikan mak lang ada sekali.kot-kot ada yang tak kena kang sama-sama rasa.muahahaha

mrs redzuan said...

Alah loyanyeee....baru lepas makan cendol macam nak tekeluar balik. Cessszzz...

aNiM said...

hahaha.
aku masih terkenang-kenang lagi.tapi yang bestnya masa kenduri kawen rumah cik miah aritu ada cendol.pelik sebab tak teringat insiden tu.haha.sodap.