Monday, February 7, 2011

Selamat bertunang!

Hm,weekend yang sangat sibuk.

hari sabtu 5hb Feb 2011.adik ipar saya Iwan selamat bertunang dengan pilihan hatinya, Imah.tahniah pak Anjang!tahun depan insya Allah mereka berdua akan bersatu menjadi pasangan suami isteri.kami bertolak ke rumah Imah jam 2 petang.

~hantaran dari pihak lelaki~

jauh ke rumah dia? hehe.dekat je.kat Tabung Haji.sampai sana nabil dan damia nyenyak tidur.


~posing dalam kereta pun jadila~

haiyaa ini anak.tak dapat saya tumpang glemer bergambar ramai2.


~rombongan cik kiah pihak lelaki~

kami bertiga duduk diam2 dalam kereta.opps!dengan Iwan.wah..zaman sekarang kalau bertunang pun lelaki datang ek?haha.

damia bangun,kami berdua masuk dalam rumah.pasang telinga.haha.


hm,nabil masih tidur dalam kereta.sampai habis majlis.haih..rugi..rugi..

lepas semua selesai,sesi menyarung cincin oleh bakal mak mertua.kekeke..saya pun ikut la menyibuk sebab saya jadi tukang rakam momen2 indah itu ye.enSuami pulak jadi photographer.eh busy pulak kami ni kan?


~sesi menyarung cincin merisik dan cincin tunang~


~hantaran dari pihak perempuan.serba purple~


~Imah.yang dah selamat jadi tunangan orang (wah,macam pengantin pulak ek?hehe)~

lepas capai kata sepakat,kami dijamu dengan nasi putih dan lauk-pauk.ada balang berisi kuih atas meja.mula2 saya tak interested sangat nak makan.tapi bila dah cuba 1,nak lagi..nak lagii..sedap gile okeh kuih telinga keling tu.saya 'tapau' sikit dan makan dalam kereta dengan damia.melampau seh..hahaha..bila makan kuih tu teringat kat adik ke-6 saya yang memang suka kuih tu.haih..

hari ahad esoknya kami hantar adik ipar saya yang bongsu,Diah balik ke Segamat.rumah beliau yang turut kena banjir dah pun dibersihkan oleh owner rumah tersebut.nasib baik skuter baik2 saje.kami sampai rumah lebih kurang pukul 9 malam.fuhhh!

No comments: