Friday, February 11, 2011

Ragut



Semalam saya terima berita yang mengejutkan.menggeramkan.menyirapkan darah muda saya juga.kenapa?

sebab adik ke-6 saya,Siti yang tengah praktikal kat Gombak kena RAGUT.dia naik basikal ke macam kat gambar atas tu?

ish..tak la.dia tengah jalan kaki dah nak sampai opis dah.dia masuk lambat sikit.pukul 11 am.memang sunyi la kan.kata Siti dia memang dah perasan ada orang follow dia.naik motor.2 orang.Siti bawak 1 handbag.1 beg buruk berisi laptop.dan sekaki payung.dia toleh ke belakang jadi orang tu tak jadi ragut.tapi mamat2 peragut ni bole pulak patah balik.si penumpang ni turun motor dan datang ke arah Siti.Siti terus campak beg buruk dan handbag dia ke arah mamat tu.sebab takut mamat tu datang dekat dia.ye la,dah datang dekat kang haru pulak tah apa yang mamat ni nak buat kan?

mamat tu cuma ambik handbag.beg buruk yang ada laptop tu dia tak ambik.nasib baik jugak dia tak apa2kan Siti kan?Alhamdulillah..

Siti dah buat police report.harap2 peragut tu insaf.cari la rezki yang halal kan?hm..saya pun tak tau nak kata apa dah.harap Siti bersabar dan redha.

macam tu la versi yang saya faham.sebab line tepon kat taman rumah saya tak clear sangat.haih!

No comments: