Monday, January 3, 2011

Anak-anak pintar

Selamat tahun baru.tangan gatal nak menaip,tapi takde idea nak tulis entri pasal apa.jadi saya nak cerita pasal anak-anak yang semakin pintar ni.

Mula-mula saya nak cerita pasal my sweet little gorgeous princess, Naurah Damia.Damia dah semakin pantas 'maju' dan rajin 'mengemas' rumah kami yang memang 'sangat' kemas tu..damia pun dah pandai duduk bersimpuh.anak dara la katakan.hehe.umur damia dah 6 bulan lebih.mula-mula saya intro bagi dia betik lenyek..kentang..dan sekarang ni dia sangat berselera makan sejak saya introduce makanan ruji rakyat malaysia kat dia.

bangun pagi saya terus masak bubur damia dulu.letak karot sikit(kadang tukar sayur lain).bawang putih.bilis.kuning telur.daun sup sikit.lepas masak saya blend.wahhh..sedap.

dan sejak 2 hari lepas damia beria gigit rattle teether yang saya beli.rupanya gigi bawah anak dara ni dah mula tumbuh.patutla damia pun macam tak selesa.saya bagi gripe water untuk 'membantu' ketidakselesaan gusi dia tu.sabar ye dik,memang macam tu la nak besar dan kuat.bak kata nabil 'adik kan kuattt..'



hm,cerita pasal cik abang ni pulak.sejak-sejak baik demam ni mulut dia mak aihhh..macam bertih goreng.cakap pun dah macam orang tua dah.kadang tu kami siap terkedu bila kami cakap je something mesti ada je jawabnya.

Alhamdulillah nabil pun dah makin berselera makan.agaknya tengok damia makan banyak,dia pun tambah semangat nak makan kan?siap bertambah lagi.


saya cuba-cuba cakap kat nabil saya nak kerja tapi dia tak bagi.macam mana ya?saya nak kerja.enSuami pun suruh saya jaga anak dulu kat rumah.alahai..

No comments: